Arganový olej na rty

O balzámech na rty bych mohla vyprávět hodiny. Mám jich doma určitě víc jak deset, z toho je polovina otevřená a stejně si stále kupuju další. Je to taková menší závislost, která v rámci mezí nestojí moc peněz. Dřív jsem chodila do drogérky pro laky na nehty, teď chodím obhlížet balzámový stojan. Co jsem objevila přírodní kosmetiku, zvykla jsem si i na kvalitnější mazání. Nikdo mi nevymluví, že Labello, Astrid, atd. jsou lepší než třeba Alverde nebo Alterra. Stačí vyzkoušet a uvidíte ten rozdíl, přitom cena není odlišná. Pak se začnete rozmazlovat i trošku dražšími kousky, jako třeba Crazy Rumors nebo Badger a už v tom lítáte hlava nehlava :D. Takže jsem se vůbec nebránila vyzkoušet novinku od české značky Bioargan.




Hypoalergenní balzám na rty je prezentován jako přírodní produkt s vysokým obsahem arganového oleje. Neobsahuje alergeny a má regenerovat pokožku suchých a rozpraskaných rtů. Popraskané koutky a opary by pro něj měly být hračka a ještě k tomu ho můžete máznout klidně i na vysušené lokty a klouby na ruce nebo výživu nehtových lůžek. (zdroj)




Když jsem balzám vytáhla z balíčku, byla jsem hodně překvapená jeho velikostí. Plastová průhledná tuba nabízí 15 ml produktu. Na rty docela neobvyklé. Pak jsem si ale uvědomila, že pokud bych jej chtěla použít třeba na suché lokty, jak píše výrobce, větší množství se opravdu sejde. Design jednoduchý, žádná divočina ani vyloženě pastva pro oči. Jedním slovem bych obal zhodnotila jako praktický. Víčko se šroubuje a na rty si vytlačíte kolik balzámu chcete. Cena 159 Kč, koupíte tady.




Ingredienčnímu listu (jo, to první slovo jsem si vymyslela :D) se nedá nic vytknout. Obsahuje samé lahůdky, jako třeba bambucké máslo, avokádový olej, ricinový olej, avizovaný arganový olej a aby jich nebylo málo, tak ještě i jojobový. Kdybych si měla jó rýpnout, tak bych mohla konstatovat, že když inzerují vysoký obsah arganového oleje, tak by mohl být aspoň na prvních příčkách.




Pojednání o parfemaci bych nejradši přeskočila, páč můj nos zase stávkuje a není schopen poslat mozku zprávu, cože jako ráčí cítit. Jediné, na co se zmohl, tak na jednoduché a očekávatelné - oleje. Nehledejte v něm žádnou prvoplánovou líbivku, tyto balzámky se kvůli vůni nekupují, ty mají vyšší poslání (haha).

Konzistenci jsem upřímně čekala úplně jinou - hustou, hutnou, výživnou. Překvapila mě svou tekutostí. Možná to bylo tím, že jsem si zvykla na balzám na rty od Alverde, taky v tubičkovém balení, který oproti Bioarganu opravdu hustý je. Ale jako zase ruku na srdce, podle složení jsem dostala směs olejů, tak nemůžu čekat páva ;). Navíc díky své struktuře se dobře dostává z balení, takže stačí jen trošku zmáčknout a už leze malý mléčný červík.




Zatím bych se vším byla spokojená a neměla žádné remcy okolo. Jenže přichází řeč na účinky. A nejen podle úvodu tohoto článku víte, že mě jen tak něco neokouzlí. Čekám hydratované a vyživené rty. Které nemusím přetírat každou hodinu. Které nejsou vysušené a už vůbec ne popraskané. Konkurent od Alverde všechno zvládá. Bioargan bohužel ne.

Po nanesení na rtech sedí, přijde mi, že se nevpije, sice je trošku naleskuje, ale co mi pomůže lesk, když nemám výživu. Zatímco při nanášení si kolikrát parfemace ani nevšimnu, pak ji cítím pořád. Nevím proč ani jak. A po deseti minutách mám nutkání natírat znovu. Jakoby se nic nestalo. Jako bych žádný balzám nepoužila. Už jsem si ale všimla, že na některé výrobky si mé rty musí zvyknout. Ze začátku dělají ofrky, já jsem zklamaná, ale používám dál. A po čase se ukáže, že jsem si produkt zamilovala a vychválila bych ho do nebe. Jenže ani tento scénář nevyšel. Opravdu jsem se snažila. Poctivě používala. Prostě ne. Dokonce mi přijde, že stav mých rtů se ještě zhoršil.

Takže já Bioargan balzám na rty nedoporučím. Abych mu ale jen nekřivdila, tak mě jednou zachránil v nouzové situaci. Mám ho na stole v práci, nepoužívaný a oprášený. Jednoho dne jsem si chytře vzala svetr, o kterém vím, že mi nedělá dobře na citlivou pokožku na pažích (totálně je odrovná, podrážděná a suchá kůže), ale vždycky na to zapomenu. Potřebovala jsem krém. A žádný jsem jako na potvoru neměla. Co teď? Něčím jsem se natřít musela, jináč bych se udrbala. Jak jsem byla ráda, když jsem zmerčila Bioargan! Natřela jsem jím paže a byl klid. Takže na suché lokty a ostatní menší nezbednosti na těle není vůbec špatný.

Otázka tedy je, jestli by se mi chtělo dát 160 Kč za krém na vysušená místa na těle. Odpověď jasná - nechtělo, páč mi stačí malý kelímek od Alverde za pár kaček.

Recenzi na tento výrobek psalo víc blogerek, všeobecně velmi pochvalné, já se ovšem do puntíku shoduju s Marťou z Wonderfull Today.

Používáte přírodní balzámy na rty? Jaký nejdražší vlastníte? Kolik jste ochotné za podobné produkty utratit? Znáte značku Bioargan?

Užívejte!

L.





Komentáře

  1. Pamatuji si na recenzi i Martiny. Nekoupila bych si ho tuplem po tve recenzi. Nekdy se nezadari. Mne vyhovuje ten domaci od Claire a pak ten Vitalos, co jsem dostala na srazu. Nejsem moc narocna. Hodne rtenkuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. lepší je koupit Alverde za třetinovou cenu ;) taky dávám rtěnky, ale pod ně stejně balzám, i když jsou hydratační, zvyk je zvyk :D

      Vymazat
  2. Skoda, ze moc nehydratuje. Na druhou stranu ja si vystacim i s malou hydrataci a nevadi mi rty furt pretirat.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já už jsem si právě zvykla na lepší hydrataci, dřív jsem natírala čímkoliv, ale jak jsem narazila na přírodní balzámy, tak už dokážu ocenit i jiné vlastnosti než jen vhled a vůni ;)

      Vymazat
  3. Zajímavé, člověk by čekal, že s tolika oleji bude výživa až na půdu a ono nic.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně! taky jsem čekala, že to bude láska už jen podle složení :(

      Vymazat
  4. Taky mi ho poslali na testování. Recenzi jsem ale psala už před delší dobou :-) Mně vadila hlavně ta parfemace, která mi furt ležela na jazyku a ne a ne se ji zbavit. Rty jsem musela přetírat každých pět minut, abych je neměla totálně vysušené. Ale jak píšeš, taky se mi osvědčil na sušší místa na kůži. Jenže... Alverde je opravdu lepší a vyjde na třetinu ceny, takže výsledek je celkem jasný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. četla jsem, já jsem si radši počkala, až utichne ta vlna recenzí ;) ... s parfemací s tebou souhlasím, ostatně i se vším ostatním :)

      Vymazat
  5. Taky jsem na balzámy náročná.. :D nejradši mám Greenland, dokonce jsem už třetí dopotřebovala do dna a to je při množství balzámů, které vlastním fakt úspěch :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Greenland jsem ještě nezkoušela, musím omrknout (ne, že bych neměla zásobu na pět let dopředu :D), ale když říkáš ... ;)

      Vymazat
  6. Já a balzám na rty, bez sebe nemůžeme být.. mám extrémně suché rty.. :(

    http://wormake.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zkoušela jsi Alterru SOS balzám? nebo Alverde měsíčkový? na suché rty doporučuju! ;)

      Vymazat
  7. Tak tak, moje slova.. Vidíš, na suchou podrážděnou kůži mě nenapadlo ho vyzkoušet, to by se možná i dalo. I když musím uznat, že mě ke konci iritovala i ta prapodivná heřmánkovo- mýdlová (?) čistá vůně, která se mi zpočátku i líbila..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsem právě nepochopila, jak ho mohli všichni tak vychválit, ale už jsem si zvykla, že my dvě máme na věci stejný názor ;) ... aspoň tak se dá vypotřebovat, na rty už mi nesmí, teď jsem ho zase chvíli kvůli recenzi používala a stav rtů se zase zhoršil :(

      Vymazat
  8. To je škoda že je k ničemu. Přitom vypadal na začátku článku docela slibně a na vteřinku jsem se zamyslela nad nákupem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky mi to bylo líto, složení vypadalo moc hezky, ale aspoň ušetříme ;)

      Vymazat
  9. Já jsem se momentálně zamilovala do klasické Lavery (ta modrá :) a myslím, že to je i můj nejdražší balzám co mám :D, protože až do teď jsem používala Alverde, ke kterému se už asi nevrátím :) Ta modrá Lavera je fakt dokonalá x)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. na Laveře jsem začínala (co se týče přírodních balzámů) a měla jsem ji dokonce několikrát po sobě ;) pak se vyrojily značky jako Crazy Rumors, Badger, atd., tak jsem začala testovat i další ... je ještě hodně značek, které jsem nevyzkoušela a život je krátký na to, abych ho strávila s jedním balzámem, víš jak :D

      Vymazat
  10. Ahoj Lisko, ja jak najdu balzam, na ktery nemam alergii a sedi mi, tak pouzivam jen ten :) aktualne mam od Alverde brusinkovo-tresnovy, pak od Kosminu regeneracni na rty a na noc mesickovou vazelinu od Balea. V lete jsem loni mela balzam s SPF od Altermedy - Panthenol forte. Jinak po vsech bud bolave natekle rty nebo saharu ... ani treba Alterra mi nesedla. V. ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. chudinko, to je teda dost nepříjemné :( Alverde brusinkovo-třešňový jsem měla taky, ale jejich měsíčkový mi přišel hydratačně o hodně lepší ... Kosmín mám a používám právě při nejhorších situacích, kdy mi praskne koutek nebo mi popraskají rty, ten můžu taky doporučit ;) Altermedu neznám, jdu omrknout!

      Vymazat
    2. Tak na Altermedu jsem mela ted o vikendu reakci - nevim, jestli proto, ze je dlouho otevrena nebo jestli proto, ze mi prestala sedet ... zkusim na leto koupit tycinku od Cannaderm, mam ted od nich sprchovy olej a pletovy krem a oboje super :) V. ^^

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za hezký komentář! :)