Čokoládový orgasmus se sýrem

Asi nebude žádným překvapením, že miluju čokoládu. Nemůžu bez ní žít. Měsíc jsem ji v rámci diety nejedla a mělo to své následky - byla jsem protivná jak baba na finančáku den před uzávěrkou podání daňového přiznání a pořád jsem o ní mluvila. Klasické abstinenční příznaky. Fakt věřím tomu, že čokoláda je droga. A nechápu, jak se bez ní může někdo obejít. Řekněme si totiž na rovinu - dezert bez čokolády není dezert. Nějakou panna cottou nebo jablečným štrúdlem mě neohromíte. Takže když u nás začal být strašně in cheesecake, zkusila jsem základní verzi, zhodnotila, že tohle fakt není nic, co by mé chuťové buňky ocenily a dál to neřešila. Dokud chlap nepřišel na jeho čokoládovou verzi. Jooo, to je jiná, přátelé! Na ličším FB jste odhlasovaly, že chcete recept, tak sem s ním ;).

Předem ale varuju, že recept je pečený (někdo dělá i nepečenou variantu), náročný na cenu surovin a jeho příprava trvá sto let. Ale výsledek stojí za to. Fakt! Jináč bych se s ním už tolikrát nepiplala. Vycházela jsem z tohoto receptu, jen jsem ho trochu poupravila k obrazu svému.


Suroviny



Na korpus:

140 g máslových sušenek
30 g krupicového cukru
10 g kakaa
70 g másla




Sýrový krém:

600 g smetanového sýra (třeba Almette), vyjde to na 4 ks
150 g cukru
3 vejce
80 ml smetany ke šlehání
80 g čokoládové polevy - stačí nalámat na kostky půlku čokolády na vaření a rozpustit ve ve vodní lázni s trochou másla

Čokoládová poleva:

1 ks čokošky na vaření, když si chcete dopřát, tak můžete použít i 70% čokoládu, třeba od Lindt
troška másla


Postup



Nadrtíme si sušenky - můžete je dát do sáčku a rozmlátit je válečkem nebo paličkou na maso, je to dobrý uklidňovač nervů. Mně ale nevadí je drolit ručně, sice to je na dýl a občas jsou tam větší kusy, ale dělám to s láskou, víte jak :D. Pak přilijeme rozpuštěné máslo (stačí strčit do mikrovlnky, nakrájené na menší plátky, tak cca na 40 sekund), cukr, kakao a zamícháme. Do dortové nebo koláčové formy nainstalujeme pečící papír a nasypeme připravenou směs, je dobré ji po okrajích trochu zvednout, ale můžete klidně vynechat. Pak dáme do vyhřáté trouby na 175° (já mám na troubě akorát tečku mezi 150 a 200, tak to dávám na ni) na 15 minut.




Uděláme si vodní lázeň - do většího hrnce si nalijeme asi tak do půlky vodu a na ni položíme menší hrnec nebo nerezovou misku. Do ní nalámeme půlku čokošky na čtverečky a přidáme trošku másla (třeba tři plátky, máslo můžete vždycky přidat, když se vám hmota bude zdát moc hustá). Jakmile se všechno hezky roztopí a skámoší (můžete občas promíchnout), je poleva hotová. Pak si připravíme sýrovou směs - do mixéru nejdřív dáme všechen smetanový sýr a necháme ho prošlehat, aby byl skoro jako pěna. Pak postupně přidáváme další suroviny - nejdřív cukr, chvilku necháme spojit, pak vajíčka, zase čekáme, šlehačku, stále šleháme a nakonec čokošku.




Pokud máme směs hotovou, vylijeme ji na sušenkový korpus, hezky zarovnáme a strčíme zpátky do trouby. Necháme stejné nastavení, kuchyňský budík natočíme na 15 minut a čekáme, až zazvoní. Pak zmírníme teplotu na 140° a necháme dopékat ještě hodinu (jo, je to strašně dlouho, tečou vám u toho sliny po bradě, ale věřte, že bude hůř :D).




Po hodině cheesecake vytáhneme a necháme zchladnout. Mezitím si můžeme připravit čokoládovou polevu, jako poslední vrstvu. Opět použijeme vodní lázeň, tentokrát do ní nalámeme čokošku celou, opět v kombinaci s máslem. Jakmile se všechno rozpustí, nalijeme na sýrovou směs a zase čekáme, až vychladne.





A teď přichází nejvíc mučitelská fáze na světě, aneb nemyslete si, že můžete koláč rovnou sežrat. Poputuje přímo do ledničky a čím delší dobu tam stráví, tím bude lepší. Jo, musí zatuhnout. Přes noc. Někdo říká i 24 hodin, ale to snad nemůže normální člověk vydržet! Radši se na něho nechoďte ani dívat, páč to trhá srdce a vraždí chuťové buňky, přísahám! :D




Vězte ale, že když strasti přípravy přežijete, budete náležitě odměněny. Páč tohle je fakt čokoládové nebe, slast, gastronomický orgasmus! Krájejte čistým nožem, namočeným v teplé vodě, aby se neporušily okraje. Můžete si zpestřit servírování třeba ještě omáčkou z lesního ovoce (dodá zajímavou nasládlou kyselost) nebo vanilkovou zmrzlinou. Ale čokoládový cheesecake dokáže okouzlit i jen tak, o samotě. Je jasným kandidátem na machrování před návštěvami, na narozeninový dort, který zmizí během chvilky nebo jako sladká odměna pro milovanou osobu. A víte co? Já si ho dělám i jen tak, sama pro sebe. Pro radost, pro tu chuť, pro rozmazlení ;). Jasně, mohla bych upéct něco lehčího, méně náročného na přípravu i na čas. Ale věřte, že jakmile jej jednou ochutnáte, bude vám všechno tohle jedno. Budete ho chtít zase. Nejlíp pořád!

Máte rády cheesecake? Jaký je váš oblíbený? Připravujete jej doma? Sem s osvědčenými recepty!

P.S.: do horního menu jsem přidala odkaz s názvem "Recepty", sice jich tu není moc, ale aby se líp vyhledávaly ... nebojte, do food blogu to tady má daleko a ani žádnou přeměnu nechystám, jen je občas zajímavé si odfuknout od kosmetiky ;)

Užívejte sladké vášně!

L.






Komentáře

  1. Wooow ♥♥♥ Liško, hned bych si dala. Já bych si pro sebe jen tak něco neupekla, na to jsem hrozně moc líná :D Ale mohla bych ho jakože upéct kolegům do práce, že jo? :D Och ach, škoda že do srazu nevyšel, a my ho nemohli ochutnat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. (nemohly samozřejmě. Už neumím psát česky :D)

      Vymazat
    2. jooo, já jsem taky líná jak veš, ale čokoládka je čokoládka, víš jak :D a v práci měl velký uspěch, dokonce jsem musela nosit 2x a nutí mě ho péct snad každý víkend, takže směle do toho ;)

      Vymazat
    3. Vidíš to, to mě nenapadlo, tak to na ně kašlu :D Ještě by mě pořád prudili, abych jim pekla, a to já se prudit nenechám :D

      Vymazat
  2. To vypadá hodně dobře! Klidně bych si ho upekla i jen pro sebe, ale moc dobř vím, jak by to dopadlo... :D
    Jinak tyhle "sýrové dorty" taky moc ráda dělám, u muže vede limetkový, ale tím bychom Tě asi neuctili, když v něm není čokoláda. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jednou za čas si člověk musí udělat radost ;) ... limetkový zní osvěžujícně, ta čokoška tam samozřejmě chybí, ale od tebe bych určitě nepohrdla!

      Vymazat
  3. Mňaaaaam!!! Díky za recept! Taky čokoládu miluju a jak říkáš, dezert bez čokolády není dezert :D Cheesecake mám ale ráda (teď mi to připomnělo takové to video z Prostřeno, kde nikdo neumí vyslovít čískejk :D), když jsem ho pekla poprvé s kamarádkou, tak jsme tam daly asi 2 kila másla a bylo to tak mastné, že nám všem bylo pěkně zle :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. konečně někdo, kdo mi rozumí! :D :* ... a na Prostřeno si taky vždycky vzpomenu, nechápu, že to ti lidi neumí vyslovit, když to tam teď peče každý, to se přihlásí do pořadu, který neznají? :D ... tak aspoň jste se poučily do příště a promastily žaludek :D

      Vymazat
  4. Čekat 24 hodin? To je skoro jako mučení. Sbíhají se mi sliny už jen z těch obrázků.
    Dnes mám v plánu citronový cheesecake, který je trapně bez čokolády. Tak si říkám, že mu (sobě) dopřeju polevu. To nemůže uškodit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo, je to mučení! ale za ten výsledek stojí ;) ... čokoládová poleva nemůže uškodit naprosto ničemu! jaký byl? určitě vynikající! mňam!

      Vymazat
  5. Mňááám, ten teda vypadá luxusně!!! Že bych snad odhodila masku "nepekařky" a připravila pro rodinu orgasmus??? Hmmmmm.... Děkuju za tip, Lištičko :) A závislost na čokoládě naprosto chápu.... Trpím podobnou, ne-li stejnou závislostí.
    Krásný víkend...Kat....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. maska nepekařky by se klidně mohla někam zatoulat na chvilku ;) páč recept to není náročný (možná jen na ten čas) a výsledek je mňamózní! tak pak kdyžtak dej vědět, jak rodince chutnal :) ... a jsem ráda, že nejsem na čokoládovou závislost sama!

      Vymazat
  6. Liško, nechceš se stavit? Suroviny obstarám :)

    OdpovědětVymazat
  7. Kurde, liško, to je vražedně lákavé. Cheescaky občas peču. Sušenkový korpus a termizovaný tvaroh se žloutky a citrónem - pak to peču v troubě s hlubokým pkechem s vodou. No a pak to zmizne raz dva. Ovšem to vykroužené aranžmá z čokolády na vrchu, to je epesní!!!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za hezký komentář! :)