Aloe mýdlo na vysušený kožich

Nejdřív bych se chtěla omluvit za svou neaktivitu v poslední době - stávkoval nám doma net. Takže jsem nebyla schopná psát nové články, odpovídat na komentáře ani na maily. Fungovala jsem jen na FB (jo, v pracovní době, a běda, jak to na mě napráskáte! :D). Musím říct, že online prostor je tak trochu droga, ze začátku jsem byla nervózní, že mi něco uteče, ale pak jsem si zvykla a naopak jsem byla ráda, že po osmi hodinách čučení do počítače si doma oči odpočinou.

Konec vysvětlování, pojďme mrknout na dnešního recenzového hrdinu - kostkové mýdlo Urtekram s Aloe vera. Už asi rok používám místo sprcháče tuhá mýdla, maximálně prostřídám s něčím, co mě musí hodně zaujmout (viz Dr. Bronner´s). Pokud si totiž umíte vybrat správný kousek, můžete mít jistotu, že nebudete mít po sprše vysušený kožich. A kdo tuhle vlastnost ocení nejvíc? Atopický problémový jedinec jménem Liška! ;)




Pokud se v mýdlových vodách moc nepohybujete, můžete si myslet, že jsou nudná. Já si to aspoň myslela. Omyl! Najdete se tolik značek, různých druhů, tvarů, konzistencí, vůní ... Bude se vám z toho motat hlava. Nebudete vědět, které dřív. A když už nějaké koupíte, vydrží vám sto let (no dobře, 100 ne, ale půl roku každodenního použití jo). Já jsem tentokrát sáhla po Aloe Vera variantě od Urtekram, páč ho měli u nás v obchůdku s přírodní kosmetikou poslední, samotné samotinké.




Stálo pár kaček (přesně 58) a pokud nemáte možnost jej koupit v kamenném obchodě, můžete se mrknout sem. Když si vybírám mýdlo, dívám se samozřejmě na složení a snažím se vyhnout nejen sulfátům, silikonům a PEGům, ale u přírodních značek hlavně i glycerinu. Tady jsem trošku skočila na špek, páč v českém překladu o něm ani zmínka, jakmile ale mrknete na originální znění, už se tam hezky vyjímá.




Musím ale přiznat, že není vůbec na škodu. I po půl roce používání, kdy jsem občas prostřídala s jinými výrobky, jsem nepoznala vysušený pocit. A že mám s tímto velké problémy. Už samotná voda mi nedělá na kůži dobře, když se k tomu přidá ještě nevhodně zvolený čistič, vznikne katastrofa. Proto potřebuju péči a hydrataci. O ni se tady postaralo aloe vera, to vím naprosto přesně.




Do mléčné kostky je jednoduše vtisklé logo značky, žádné další kudrlinky se nekonají. Voní ultrajemně, já jsem při mytí necítila samozřejmě nic, pokud jsem strčila čumák přímo do mýdla, trochu toho aloe jsem nasála. Ocenila bych o trošku větší intenzitu, páč drhnout se takovou dobu něčím naprosto nevonícím nevytváří moc hýčkající pocit. Zase na druhou stranu vás nemusí iritovat žádné parfémované složky, které se na citlivou pleť ani nedoporučují. Nečekejte ani záplavu bublin, jen příjemný pečující pocit. Nic nevrže, pokožka je vláčná a vyživená. Natřít se sice pak musím, ale to já musím vždycky. Výhodou je i fakt, že se v krabičce ve sprše nerozblemcává, hezky drží tvar až do konce.

V případě Urtekramu rozhoduje příznivá cena, uživatelský komfort, dlouhá životnost výrobku a hlavně účinky na suchou a citlivou pokožku. Proti by mohla hrát chybějící vůně a složení (představovala bych si více pečujících složek, např. olejů a glycerin bych vypustila úplně). Ale za ty prachy si nemůžu vymýšlet kraviny, že ;).

Já říkám - kupovat! Na výběr je ještě varianta bez parfemace, levandule, oliva a růže. A tuhé kostky bych se vůbec nebála. Jakmile si na ni zvyknete, nebudete chtít nic jiného, věřte mi.

Čím umýváte svůj kožich? Řešíte složení pokožkových čističů? A co tuhá mýdla? Jaké si mám koupit do zásoby?

Užívejte jara!

L.




Komentáře

  1. V době, kdy jsem na tom byla s ekzémem fakt špatně, jsem používala jedině tuhé mýdlo od Logony pro atopiky. Cokoli jiného bylo učiněné utrpení. Teď už je to naštěstí v pohodě a musím uznat, že kůži jsem snad v životě neměla v takhle dobrém stavu. I když sem tam se ozve :-) Když je hůř, vytahuju sprchový olej od Saloosu nebo gel Urtekram s třtinovým cukrem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. myslíš toto: http://cestaprirody.cz/www/product/mydlo_pur_logona/ ? ten nápis "zrušená výroba" se mi moc nelíbí :( každopádně ho kupuju, díky za tip! :)

      Vymazat
    2. Yep, to je přesně ono. Tohle bylo fakt to jediné, čím jsem mohla mydlit i hodně podrážděnou kůži. Škoda, že končí s výrobou :-/

      Vymazat
  2. Jelikož mám suchou pokožku tak na to hodně dbám, miluji másla od Avonu a hodně krémové sprcháče, ale tohle vypadá taky skvěle :-)

    Zvu tě na blog :-)
    http://wormake.blogspot.cz/2015/05/maminko-ja-se-vcelicek-nebojim.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Avon mi složením bohužel nesedí, zkus mrknout třeba na másla od Alverde, ty jsou super, v podobné cenové kategorii a nejsou v nich silikony ;)

      Vymazat
  3. Mýdlo vypadá dobře. Jednu dobu jsem ujížděla na mýdlech Lush, ale už mě to přešlo. Jejich výrobky obsahují pěkné sajrajty :-( Od té doby používám jen sprcháče, nejraději mám značky Radox a Palmolive.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lush má krásné obaly, vůně, zajímavé tvary a výrobky, ale to složení opravdu neodpovídá ceně :( i když Radox i Palmolive taky neobsahují zrovna hezké věci, bych po tom olezla hned :D

      Vymazat
  4. Na pokožku mi chemikálie nevadí, ale začínám se poohlížet po přírodních věcích. Teď jsem přešla na přírodu u šamponů a lákají mě tuhé šampony v kostce. Jinak používám tuhá mýdla jen na ruce na mytí, vadí mi právě to rozblemcávání, kdy to buď všechno steče do podložky, nebo ještě lépe na vanu/umyvadlo, pokud má držák dírky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tuhá mýdla na vlasy mi bohužel nesedí, jak obsahují hodně pečujících složek, tak mi hřívu zmastí :( ale samozřejmě jsem nezkusila všechna, takže nemůžu házet do jednoho pytle, jen mi přijdou uživatelsky příjemnější tekuté šampóny ;) ... přesně vím, o čem mluvíš s tím rozblemcáváním, měla jsem z toho strach, ale Urtekram toto nedělá, měla jsem ho ve sprcháči v plastové krabičce s dírkama a hezky drželo tvar až do konce ;)

      Vymazat
  5. Já teď jedu na tuháčích, které vyrábí kamarádka, jsem takový její pokusný králík :D (jedna várka se jí moc nepovedla, a hrozně smrděla :D). Ale až uvidím Urtekramové mýdlo, beru do zásoby! Na tělo se hodí, a když se po něm nedrbeš, bude pro mě akoráát :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. domácí mýdla jsou super, mám pár kousků od Romanky ještě v zásobě, teď jsem nasadila do sprcháče malinové a voní po něm celá koupelna! ;) a pokusný králík je někdy náhodou moc dobrá pozice, i když smraďošácké mýdlo asi není moc super :D ... určitě po něm mrkni, za tu cenu nekup to!

      Vymazat
  6. Ja mam tuhe mydla velmi rada, ale iba na umyvanie ruk. Mam rada rucne robene mydla od kamaratky alebo z roznych mydlarni a nastastie nemusim riesit zlozenie :)
    Neplanujes nejaky clanok o haircare routine? Hlavne ma zaujima ake masky, kondicionery a najma oleje na konceky vlasov pouzivas. Dakujem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já mám na ruce radši tekuté, ani nevím proč :D ... článek s vlasovými výrobky ve starším vydání tady: http://zapisky-pro-lisku.blogspot.cz/2014/07/vlasoumyvacka.html, obnovit bych ho mohla, to máš pravdu, díky za inspiraci ;)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za hezký komentář! :)