Dovolenková kosmetika

Tento článek tu měl být už před víc jak týdnem. Jsem měla v plánu jej zveřejnit ještě před odletem na dovolenou. Jakože co si zabalím do kufříku. Bohužel jsem si naivně myslela, že všechno proběhne v poklidu a já budu mít času dost. Ale znáte to - myslet znamená hovínko vědět :D. Takže jsem byla ráda, že jsem vůbec něco do zavazadla naházela. Nakonec jsem si ale řekla, že nemusí být špatné přece jen lahvičky a serepetičky ukázat a zhodnotit jejich nárok na ubírání váhy v kufru. Pro příště ;).




Vydali jsme se s chlapem do Řecka na Kos a musím říct, že jsem už odpočítávala každý den, kdy odletím, vypnu a odpočinu si. Balení proběhlo docela hekticky a na poslední chvíli, občas jsem neměla vůbec ponětí, co jsem vzala a co ne. Pak jsem byla i docela překvapená, co z kosmetických taštiček (ano, měla jsem celkem 3, ale malé :D) vytahuju.




Začnu tím nejdůležitějším - opalovákama. Chtěla jsem letos zapátrat po přírodních variantách. Fakt moc. Dokonce jsem stihla zjistit, že Alverde (které jsem brala jako jasnou volbu) stojí za prd (aspoň recenze tvrdily). A že toto pole je v českých luzích a hájích skoro neorané. Moc zajímavých článků jsem nenašla. Z těch mála jsem se relevantní informace dočetla u eMky a u Včelky. Nakonec jsem musela ustoupit, páč na objednávání ze zahraničních eshopů nebyl čas a já se dostala jen do drogérky. Takže jsem zvolila všemi chválený SUN Dance z DMka i s balzámem na rty a aspoň po opalování péči Alverde.

Se vším jsem byla spokojená, ani jednou jsem se nespálila, mazala jsem poctivě a pravidelně a i když jsem zvolila vyšší opalovací faktor (někdo začíná 15 a končí 6 - zdravím, mami!), hezky jsem se opálila. Krémy se rozmazávaly lehce, nezanechávaly bílé stopy a má citlivá pokožka se neosypala. Ještě bych vyzdvihla vůni poopalováku Alverde - strašně zajímavá, sladká, ale květinová, na jeho použití jsem se každý den těšila.

Jako průser roku bych ale označila krém na obličej. Na fotku se nedostal, páč mě tak vytočil, že jsem s ním mrskla někam do kosmetického pekla. Můžu si za to samozřejmě sama, páč jsem podlehla svodům mé drahé mamky, která by mohla Biodermě dělat reklamu. Fakt blbá jsem byla! Svádím to pořád na nedostatek času a úsudku. Konkrétně se jedná o tohoto ďábla. Ne, že bych se spálila. Ale osypala jsem se tak, že jsem nic podobného nezažila snad ani v pubertě. Podkožní boláky, hnisavé boláky, ucpané póry, pupence a nechuťáky. A nebyla jsem sama. Chlap to samé. Po třetím dni jsem sprej zahodila a léčím se z toho ještě teď. Největší sranda ovšem byla, že když jsem řekla mamce své námitky, tak sama přiznala, že se po něm taky osypává. Prý nejlepší krém! :D




Na odlíčení jsem vzala osvědčenou dvojici - mořská houba a čistič od MyChelle. Nikdy bych neřekla, že propadnu odličování ve sprše. Dokonce jsem byla jeho odpůrkyní. Dokud se ke mně nedostaly tyto dva produkty. Více o nich v samostatném článku, ale asi už je jasné, že bude překypovat nadšením ;).

V malé lahvičce od Rival de Loop je odlité tonikum, konkrétně Green Energy Organics. Recenze bude, bohužel tentokrát ne tak juchací. Odličovací tamponky Ebelin s kočičkama jsou mé nejoblíbenější a poslední dobou jiné nekupuju.

A samozřejmě jsem i něco zapomněla. Bylo toho víc, ale olej na odlíčení očí mi chyběl hodně. Myslela jsem na něj, dokonce jsem ho měla i v ruce, ale pak jsem si řekla, že by se mi určitě v kufru otevřel a umastil všechno okolo. A že teda vezmu něco jiného, ale nevěděla jsem zatím co. No a nevzala jsem nic :D. Docela jsem trpěla, páč drhnout oči tonerem, který moc neodličuje není zrovna příjemné.




Nakonec jsem oči odličovala denním perlovým krémem od Alverde (už se asi neprodává nebo prošel inovací). Nebylo to stoprocentní, ale lepší než nic. Jinak jsem ho nepoužila, páč se mi nechtělo už tak ucpaný obličej ještě něčím mazat. Tělové mléko ve spreji je součástí letošní letní limitky, není moc hydratační, ale baví mě jeho vůně (opravdu si připadáte jako na pláži, je to směs písku, slunce a horkého vzduchu). Používám ho na holení nebo když chci, aby mé nohy ráno v šatech vypadaly neodolatelně ;).

Zubní pasta Dentodent mě hodně překvapila svým složením a hlavně cenou. Vyjde na nějakých 40 Kč, má obří balení a neobsahuje SLS (měla by se dát ještě sehnat i v letní limitce s příchutí grepu a máty v růžovém kabátku). K deodorantu Alterra jsem se po dlouhé době vrátila, mezitím jsem vyzkoušela i jiné přírodní značky a jak je vidno, poměr cena/výkon mě přiměl si jej opět koupit (recenze tady).




Do sprchového koutu jsem přibalila mandlový krém od Weledy, který nevysušuje, je jemný a nádherně voní! Šamponu od Sante už mám v lahvičce jen maličko, byla jsem z něj hodně příjemně překvapená a fakt, že jsem ho vzala na dovolenou asi mluví za vše. Na oba krasavce se samostatné chvalozpěvy chystají ;).

Na arganovou řadu vlasovky od Alverde jsem četla nejednu chválu, proto jsem koupila malé balení kondicionéru. Podobné přípravky moc nepoužívám, většinou mi stačí šampon a olej do konečků, ale řekla jsem si, že budou vlasy přece jen víc namáhané než normálně, tak by si zasloužily i kondiš. Použila jsem ho jen dvakrát, takže nemůžu dělat velké závěry, ale nijak mě neokouzlil ani nenaštval.

Aloe vera gel jsem přibalila na popáleniny ze sluníčka (naštěstí se nekonalo), různá menší zranění (taky bez újmy) a hmyzácké bodnutí (chlap si užil, na mě ty mrchy nelezou). Tento je určený na vnitřní použití, kdysi jsem si naivně myslela, že ho budu pravidelně pojídat (haha), což ale dle mého vůbec neva. Jen je prostě tekutý a hůř se nanáší. Jináč schopnosti má stejné jako kosmetický produkt. Za mě spokojenost, v ledničce mám ještě jedno obří balení.




Vybrat dekorativku pro mě bylo největší utrpení, páč jsem zvyklá se každý den malovat jinak a nemám vyloženě oblíbené výrobky, které používám pořád dokola. Samozřejmě kromě minerálního makeupu JPM (recenze klik). Nakonec vyhrál pudr Alverde, tvářenka Catrice (i když na povrchu vytvořila krustu a jde blbě nabírat, stejně ji používám ráda, ani nevím proč), báze pod oční stíny Too Faced, alverdí trojka na oči - tekuté linky, řasenka, barvítko na obóčo a paletka očních stínů Clinique (psala jsem o ní tu).

Tady se naštěstí všechno osvědčilo, nic nechybělo ani nepřebývalo. Využila jsem pravidelně vše. Líčila jsem se jen večer, na pláž jsem chodila strašit jen tak ;).




Štětce jsem moc neřešila, naházela jsem do taštičky zrovna ty, co mi padly pod ruku. V podstatě nutná základní výbava - na pudr Marionnaud, na tvářenku růžový Sephora, na oči huňatý Sephora na rozmazávání přechodů, kulatý Essence do očního oblouku (svůj účel splní, ale docela píchá), Ladybox na celé víčko (už se mi odděluje růžová část od černé, ale na dovču stačí) a nakonec Real Techniques na MMU.




Samozřejmě nesměly chybět i nezbytnosti jako pemza na ztvrdlé paty, gumičky do vlasů (já vím, že jsou teď in telefonní dráty, ale strašně se mi nelíbí), obal a voda na čočky, hřeben na vlasy Tangle Teezer a jako záchrana na rty Blistex. Pomáhá na popraskané rty, koutky i opary. Vyzkoušeno v provozu v rakouských horách. Naštěstí nebylo potřeba. Dá se koupit i v tubě (nesnáším sahání do kelímků), ale ten ověřený nemám, takže se držím zuby nehty pixličky, na kterou se můžu spolehnout. Seženete v lékárně nebo v DMku.

Zapomněla jsem na pilník a na pinzetu, což sice nejsou věci, které k životu nutně potřebujete, ale značně vám ho zpříjemní.




Při balení mě pobavil chlap, když za mnou s vážnou tváří přišel a říká: "Máš lak na nehty???" :D Už mě prostě zná, no. Vybrat jen jeden bylo o nervy, pořád jsem přemýšlela, jaký odstín, nejdřív jsem chtěla červený, pak zas růžový, pak jsem nedokázala zvolit jaký ... Nakonec vyhrál Astor 235 Rose Tulip, páč je barevně na škále přesně mezi tou červenou a růžovou. Podlak a nadlak v jednom od Collistaru zatím testuju, tak uvidíme, jak obstojí.

Problém s odlakovačem jsem si uvědomila až ve chvíli, kdy jsem spatřila obří láhev Isany, která se výhružně tyčila v poličce. A prázdná lahvička na přelití žádná. Musela jsem se smířit s tamponkama Ebelin, které jsou odlakovačem napuštěné a určené přímo na cesty. 30 ks v malém plastovém kelímku - ideální. Na odlakování nehtů na rukou jsem použila dva a nátěr šel v pohodě dolů, takže dobrá koupě. Jen tu cenu kolem 40 Kč jsem musela zkousnout.




Nakonec ještě tip na čtení. Časopisy kupuju jedenkrát, maximálně dvakrát za rok, vždy, když jedu na dovču. A vybírám podle přibaleného dárku :D. Jejich obsah mě totiž už dlouho nezaujal, přijde mi to všechno jeden velký PR článek a placená reklama. Tentokrát jsem sáhla po OK!, páč jsem si k němu mohla vybrat stíny Max Factor (a to už mě ke koupi přesvědčí). V trafice na letišti byli zásobení a paní prodavačka měla vše pod dohledem, takže žádné ukradené dárky a děravé obaly. Váhala jsem nad paletkou tří očních stínů, sypkými pudrovými stíny a monostíny. Jak vidíte, uzmula jsem poslední variantu - oční stíny pro kouřové líčení Smoky Eye Effect. Zatím nerozbaleny, máte někdo zkušenost?

Jinak se musím omluvit OK! za předchozí odstavec, páč jsem si fakt dobře početla. Zajímavé rozhovory se zajímavými lidmi a neokoukaná témata. Samozřejmě nějaké reklamy tam jsou, ne že ne, ale jako jeden z mála neskončil časopis jen prolistovaný na spodku kabelky. Pokud ho ještě seženete, kupujte, nejen kvůli dárku ;).





Původně měl být tento souhrn krátký :D. Pár bodů ke každému výrobku a hlavně fotky. Se mi to jaksi zvrhlo, co už. Pro příště vím, na co nezapomenout a co nechat raději doma.

Jaký kosmetický arzenál vozíte na dovolenou vy? Kde jste letos byly (nebo kam se chystáte)? A jaké přírodní opalovací krémy mi doporučíte?

P.S.: anketa ohledně článku na přání skončila, vyhrálo jednoznačně Alverde a jejich řasenka s paletkou očních stínů, na které se můžete těšit příště ;)

Užívejte!

L.










Komentáře

  1. já se přiznávám, že obličej nemažu, protože se prostě bojím ucpávání. takže na pláži jsem zakrytá a když nejsem ve vodě, tak si dám MU, tam trochu SPF je a nikdy jsem se nespálila. ten perlový Alverde už není, teď je varianta gel s mořskýma řasama, mám, není špatný. grepová pasta je super, fakt dobře chutná a hezky čistí. mě teprve dovolená u moře čeká, taky budu nakupovat, opalovák vezmu Garnier, mám s nima dobrou zkušenost, po mažu betakarotenovým Dermacolem nebo Panthenolem... ale asi vezmu to mlíko ve spreji, to zní zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já jsem si pak taky nadávala, že jsem si ten xicht vůbec mazala, páč jsem stejně celou dobu měla brýle a klobouk, jen jsem prostě naučená od mamky, že mazat obličej se musí :D ale po tom třetím dnu, jak jsem zjistila, že vypadám jak puberťák v rozpuku, jsem ten sprej zahodila a už se nemazala radši ničím ;)

      jsem právě krém Alverde nedávno doporučovala jedné čtenářce a ta mi psala, že ho nenašla, tak jsem si říkala, že je to nějaké podezřelé ... a mléko ve spreji ber, už jenom pro tu zajímavou a neotřelou vůni a taky to fíkátko (sice ho stejně fíkám do ruky a pak se teprv natírám, ale je s ním prostě větší sranda) ;)

      Vymazat
  2. Jo Alverdí poopalovak jsem teď v Řecku měla taky. Parádně mi pomohl na spálená záda. A věřim tomu, že je fakt přírodní, protože se mi do něj pustili mravenci. Na Alverdí opalovák jsem se nachytala loni. Pravda, nespálila jsem se a byl vskutku voděodolný, vypadala jsem ale jako ředitel vápenky. Letos jsem si k moři pořídila dětskou niveu 20 ve spreji. Mazala jsem s ní i obličej a paráda, ale zas je pravda, že na pupence jsem nikdy netrpěla.
    Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já jsem se naštěstí nespálila, ale klidně bych ho příště koupila zas, páč se mi líbila vůně i vlastnosti ;) ... ještě, že jsou blogy, páč alverdí opalováky jsem chtěla kupovat a pak si všude přečetla přesně to, co píšeš - že se špatně roztírají a dělají bílou omítku ... já už radši na obličej nebudu dávat nic a bude klid :D stejně si ho kryju brýlema a kloboukem a za ty pupence mi to fakt nestojí :(

      Vymazat
  3. Super clanok. Snad si si dovolenku poriadne uzila :D Bude aj podrobnejsi clanok a nakupy? ;)
    Aj Alverde ma balzam na pery s dost vysokym SPF. Ja uz druhe leto pouzivam na pery EOS Medicated Tangerine s SPF a som spokojna. Vyborne vonia, na perach drzi velmi dlho a je prijemny. Nemusim pery pretierat kazdu pol hodinu a nerobi ziadny biely povlak.
    Ten Alverde Aqua presiel inovaciou a teraz obsahuje morske riasy. Chystam sa ho vyskusat. V lete na tvar nepouzivam opalovaky, ale bezne kremy s nizsim faktorom. Samozrejme, ze na plaz je to ine.
    Na dovolenke pri mori sa nikdy nemalujem. Som rada, ze sa stihnem umyt a nakremovat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. podrobnější článek asi ne, vzali jsme to spíš odpočinkově, takže jsme se celé dny čvachtali v moři a leželi na lehátku, což není zrovna zajímavé ;) kosmetiku jsem si chtěla nakoupit ve velkém, těšíla jsem se na přírodní značky, ale bohužel jsem na ně nikde nenarazila, i když jsem se fakt snažila :( takže jsem dovezla jen jednu mořskou houbu na obličej, měli jich tam plno, ale ta se dá koupit i u nás ...

      o EOS si ještě asi hodně přečteme, když se teď dá sehnat i v české drogérii, ale abych pravdu řekla, nikdy mě moc nezaujal, dokonce mi minulý rok kamarádka nabízela, že mi jej doveze z Ameriky a já jí řekla, ať radši vezme Crazy Rumors :D

      tak na tu inovaci jsem zvědavá a schválně jej po dopotřebování tohoto koupím! já se většinou kryju minerálním makeupem, páč nějaké SPF obsahuje, a to mi stačí, ale k vodě mi to přišlo jako kravina, páč jsem se i potápěla a hned by byl pryč ;) ... a líčit jsem se samozřejmě nemusela, ale já ten rituál mám strašně ráda, není to ani proto, že bych bez makeupu nevylezla ven, ale prostě proto, že mě to baví ;)

      Vymazat
  4. Se divím, že sis nevzala něco matujícího - spoustě firem došlo, že i jedinci s mastnou pletí potřebují opalovák na obličej. Jinak ty telefonní dráty nejsou esteticky nic moc, ale i hustší vlasy udrží ve vysokém ohonu, drdolu, aniž by to tahalo. Teď je mají v DM v neutrálních barvách za pade. Fakt zkus - i kdyby na doma.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to já jsem asi sto let za opicema, ale vůbec nevím, že něco takového existuje :D ale já už se v tělovce a pleťovce orientuju jen v přírodních vodách, to bude asi tím ;) ... okej, tak já je zkusím, ale strašně se mi ten culík omotaný drátem nelíbí, i kdyby to bylo sebepohodlnější! :D

      Vymazat
    2. Přímo SunDance dělá matující opalovák na obličej spf30 :) Jinak já už druhým rokem používám jejich tónující verzi taky spf30 a nemůžu si stěžovat, akorát člověk musí myslet na to, že utřít se do světlého ručníku nee... příště zkusím ten bezvarvý, matující.
      tatana

      Vymazat
    3. aha, tak to jsem vůbec nevěděla, aspoň mám tip na příště, díky! :)

      Vymazat
  5. Zkusím to vzít popořadě :) Jsem ráda, že opalováky ti sedly, taky jsem po nich koukala, na příští rok pořídím padesátku a třicítku. Trochu mě odrazuje jejich parfemace, ale co už. Leto jsem měla SPF 20 s kokosovou vůní (stejné balení, obal s kytkami), krásně se roztíral a úúúžasně voněl, jen škoda toho nízkého faktoru.
    Pokud jde o Sundance, radím vyhnout se řadě sensitive, já měla 30 ve spreji a normálně mi po ní vyskákaly pupínky i na nohách a to až taková citlivka nejsem. O to víc mě těší, že tahle oranžová řada je v pohodě.
    Deo od Alterry už brzy spotřebuji, mažu ho akorát na doma, neb na mne vůbec nezabírá. Asi mi nezbývá než zůstat u kalsických antiperspirantů. V budoucnu mám v plánu ještě růžovou kuličku od Alverde, je docela chválená, tak třeba mi sedne.
    Aloe vera gel je nejlepší věc na spáleniny/štípance. Mám jeden echt skoro čistý (a potvora občas štípe...) a pak jeden od Sundance, toho už jsem pořídila druhé balení, za tu zhruba stovku je super. Akorát jsem si ho trochu vylepšila, je naředěný vodou, aby tolik nelepil (v původním stavu je to docela hrůza) a kápla jsem do něj mátový éterák pro chladivý efekt :)
    Lak jsem na dovolenou vezla tmavě růžový :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já zase právě nechtěla tu kokosovou řadu, páč vůni kokosu nesnáším ;) na Sensitive jsem ani nenarazila nebo si nevšimla, což jak vidím, je fakt dobře, díky za varování! určitě můžu oranžovou řadu doporučit, i ta cena je příznivá ;)

      deo od Alverde jsem měla taky, bílou a zelenou variantu a přišly mi oba podobné jako Alterra, takže pokud ti nevyhovuje, tak bych do nich moc nadějí nevkládala :(

      vidíš, tys ten aloe gel ještě víc zdokonalila! já jsem se už nějak té velikánské flašky musela zbavit a naštěstí mě trklo, že i když je gel určený pro vnitřní užití, určitě nebude závadný pro to vnější ;) takže jsem s ním mazala první spáleniny z koupaliště i hmyzí bodnutí a už je skoro vypotřebovaný, aspoň mě nehryže svědomí, že jsem vyhodila prachy komínem :D

      jako ty se směješ, ale pro mě bylo fakt utrpení si vybrat lak jeden, já když lakuju, tak mám vždycky náladu na nějakou barvu, nepromýšlím si to dopředu, co mě trkne do nosu, to zvolím, jenže všech cca 40 lahviček jsem si vzít nemohla :D ... a když teď o tom přemýšlím, tak tmavě růžový snad ani nemám, jak je to možné??? :O :D

      Vymazat
    2. Nejsem si jistá, jestli se ta řasa jmenuje přímo sensitive, každopádně je identifikovatelná podle bílých obalů ;)

      Tipla bych si, že tmavě růžový lak nemáš, protože ho není možné sehnat v drogériích, alespoň mně se to tedy nepodařilo. Ten svůj jsem vyhrála v rozdávačce a je sice trochu svítivější než by se mi zamlouvalo, ale jinak je fajn. Jde o odstín Power Play od Color Club.

      To dilema při výběru odstínu si dokážu živě představit, většinou to sice mívám předem promyšleno (se zhruba deseti laky taky není nad čím dlouho dumat), ale občas jsem taky docela nerozhodná :D

      Vymazat
    3. jsem si lak hned vygůglila a díky moc, teď ho chci taky :D jinak mi přijde, že z drogérky všechny laky, které se mi líbily odstínem už mám, takže musím buď čekat na limitky nebo taky kupovat u dražších značek, toď tvrdý chleba lakových maniaků :( :D

      Vymazat
    4. S tou drogerií mám podobný pocit, odstíny, co mě zaujaly, už jsem si pořídila a ostatní, které bych chtěla, tam prostě nemají. Např. temně modrý bez třpytek, kdykoliv si na jeho absenci v drogeriích vzpomenu, vytočím se :D Jinými slovy, drogerijní laky už co do odstínů nemají jak překvapit.
      Teď ovšem vkládám velké naděje v Yves Rocher, mají novou řadu laků, je tam spousta odstínů a drtivá většina z nich je krémová, to snad vytvořili přesně pro mě :D A mají i ten modrý :)

      Vymazat
    5. temně modrý bez třpytek mám od Rimmelu z řady Salon Pro, odstín Rhythm & Blues a je nádherný ;) koupila jsem ho v Tetě ve výprodejovém stojanu za 50 Kč, tak zkus mrknout ... o Yves Rocher vím, že mají novou řadu a ještě mě napadá námořnická limitka od Essence - http://charmed-all.blog.cz/1506/essence-limited-editions-summer-2015, viděla jsem na Insta, že ji teď někdo zahlédl v Globusu ;)

      Vymazat
  6. To říkám furt, že není nad odlíčení ve sprše! A nikdo mě neposlouchá :-D Opalováky Alverde nejsou nic moc no, znám z vlasní zkušenosti. Hůře se roztírají a nechají na kůži absolutně mrtvolně vypadající bílo-nafialovělý povlak. Dost jsem přemýšlela, že bych si místo opalováku koupila olej z obliných klíčků, ten má SPF kolem dvacítky, což by mi asi stačilo. A co se týče té arganové vlasovky, tak kondicionér je z té dvojice horší. Šampón je ale super... což je ostatně docela vidět už při pohledu na složení. Ale dohromady fungují dobře :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nojo, nojo, mělas pravdu! :D jenže já jsem nějaký odličovák do sprchy zkusila a vždycky mi přesušil obličej, navíc jsem to dávala na xicht rukama, takže proteklo milion vody, než jsem měla pocit, že mám opravdu všechno pryč ... pak jsem narazila na mořskou houbu, tou párkrát pošmrdlám a jsem v klidu, to samé MyChelle zázrak, za ty prachy fakt stojí! ;)

      o oleji na opalování jsem přemýšlela taky, konkrétně o malinovém, páč má prý nejvyšší SPF ze všech, ale už jsem ho nestihla koupit, páč v kamenném obchodě je u nás v lese nesehnatelný a přes net by to nestačilo dojít :( ale mám to jako variantu pro příště, i když já ty oleje na tělo moc nemusím, páč jsem pak všude mastná a olejovitá ... :D

      jj, já vím, ale šampon jsem nechtěla riskovat, kdyby mi náhodou nesedl a Sante bylo ověřené, tak jsem koupila radši jen kondiš ;) jako on není špatný, to ne, ale ničím neuchvátil, takže plné balení bych nekoupila, ale u mě je to i zbytečné, páč kondicionér ani nepotřebuju ;) ale u toho moře bylo fakt vidět, že vlasy dostávaly zabrat, páč ho vcucly okamžitě a vypadalo to, jako bych nenanesla vůbec nic :D

      Vymazat
    2. Malinový je takový nejznámější, no, ale je taky pěkně drahý :-) Já vycházela z tohohle seznamu:
      Olej z karotkových semen - SPF 38 - 40
      Olej z malinových semen - SPF 28 - 50
      Olej z obilných klíčků - SPF 20
      Avokádový olej - SPF 4 -15
      Kokosový olej - SPF 2 - 8
      Olivový olej - SPF 2 - 8
      Makadamiový olej - SPF 6
      Mandlový olej - SPF 5
      Shea Butter - SPF 3 - 6
      Jojobový olej - SPF 4

      Přičemž ten z obilných klíčků vychází cenově nejpřijatelněji :-) Jinak ten arganový kondicionér je takový slabší, moje vlasy ho taky pozřou kompletně. On je totiž dost výživný ten šampón, takže kondicionér je fakt pak jen tak pro rozčesání a uhlazení.

      Vymazat
    3. dík za ten seznam, já to hledala po všech čertech, ale na obilně klíčkový jsem nenarazila ;) je pravda, že malinový je drahý, jinak bych už ho asi měla doma, ale pořád jsem se rozmýšlela, až pak nebyl čas :D

      Vymazat
    4. Zkoušela jsem olej z obilných klíčků a na mě bohužel vůbec nefungoval, na slunku jsem zčervenala, jako kdybych nic nepoužila :( Testovala jsem několikrát, možná se toho musí dát víc, ale to by se zas vůbec nevsáklo i tak jsem si připadala mastná a upatlaná.. V zimě olej ráda používam na obličej, občas slupnu lžičku i vnitřně, takže využití naštěstí najde.
      Určitě doporučuju nejdřív vyzkoušet, než vyrazíte někam k vodě.
      tatana

      Vymazat
    5. to je dobré vědět! :D taky si právě moc nedokážu představit ten mastný pocit po celém těle, zkoušela jsem i olejové sprcháče a ani jeden mě nezaujal, navíc jsem stejně byla pak vysušená ...

      Vymazat
  7. Já jsem letos byla na Slovensku, jak jsem již avizovala, a byla to paráda. Chození po horách mě bavilo, a dokonce jsme neměli ani pařáky, páč v těch horách se to nějak rozprostře. Já jsem loni měla opalovák od Hádka 15, ale přijde mi to jako málo, tak mám nějaké Sundance, taky 20,30, které vymazávám ještě letos. Jinak z přírodních vod moc nevím. No a Bioderma mě pobavila, co si budeme povídat :D

    Doufám, že sis přivezla nějakou kosmetiku (třeba bioaroma ;-) ). A tvůj chlap je skvěle naučený, už ví, že bez laku vyrazit nemůžeš :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jé, na Slovensku v horách - tam je krásně! a úplně cítím ten chládek - áááách! ... 15 mi přijde taky málo, škoda, že nemá vyšší faktor, to bych klidně i prubla ;) nojo, Bioderma, doufám, že to byl můj poslední fail tohoto roku :D

      kosmetiku jsem bohužel nepřivezla, i když jsem se snažila moc, tak jsem na žádnou nenarazila :( prolezla jsem všechny krámky v hlavním městě, lékárny i supermarkety a nikde nic (z těch značek, které bych chtěla), na Kosu to asi nevedou nebo co :( zklamaná jsem byla moc, co ti mám povídat :(

      na chlapa jsem čučela jak puk, jestli si nedělá náhodou srandu a myslel to smrtelně vážně, že mi chce jakože pomoct, abych na něco důležitého nezapomněla! :D

      Vymazat
    2. Je fakt, že jsem si s tou 15 vystačila, aspoň ve zdejších klimatických podmínkách. Je to škoda, ale ony se ty vyšší faktory těžko z přírody dělají. Jinak byl olej velice příjemný na používání.

      S tou kosmetikou to je zklamání :-( A chlapa sis prostě dobře vycvičila, co si budeme povídat :D

      Vymazat
    3. jj, u nás stačí, ale k tomu moři bych chtěla přece jen něco "silnějšího", i když v momentální situaci je tady větší vedro jak bylo v Řecku :D

      chlapovi chudákovi už nic jiného asi nezbývá, přestal mi počítat kosmetiku a už se v noci neodkopává :D ale beru to tak, že já se s ním taky musím dívat na všechny zápasy Arsenalu a neřekla jsem ani půl slova, když potřeboval jejich kalendář a dres přímo z Anglie, páč jinak je to přece fejk! :D

      Vymazat
  8. Tak Ok neznám, díky za tip na čtení k vodě . Jinak ty stíny MF mi přišly děsný, ale třeba mám moc mastná víčka, vůbec mi nedržely. A Sun dance mám taky ráda...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já jsem o něm taky moc nevěděla, ale dárek byl rozhodující, kdyby byl v jiném časopise, tak kupuju ten :D ... fakt? tak to je na prd, mám taky mastná víčka, takže jsem zvědavá, já už jsem se na ně právě jednou dívala v drogerce, páč se mi líbily ty odstíny, ale pak jsem se na to vykašlala, takto je mám aspoň zadara ;)

      Vymazat
  9. Ahoj Listicko, ja uplne koukam, ze tahas na dovolenou malovatka a lak na nehty :) ja se citim dobre, kdyz nezapomenu pinzetu :))) asi si na pristi dovolenou vezmu aspon rasenku a tuzku na oboci, jako odlicovadlo muzu pouzit kokosovy olej, ten je takovy pekne vsestranny :) mej se krasne a uzivej, V. ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. toho si nevšímej, já už jsem kosmeticky postižená :D malovat bych se nemusela, ale strašně mě to baví, navíc mám neviditelné řasy i obočí, takže bez jejich zvýraznění vypadám jak zombík :D a lak na nehty jsem brala kvůli tomu, že nesnáším, když se mi odloupne i malinkatá část laku z nehtu, mám z toho pak tiky a musím hned odlakovat a nalakovat znovu, prostě magor :D ... kokosový olej mi nehorázně ucpává póry, takže ten mi přes práh nesmí! :(

      Vymazat
  10. Konečně někdo, kdo se maluje proto, že ho to prostě baví! Malovátek jsem na dovku táhla víc než ty, ale já ji zas strávila ve městě (Lisabon). Jak říkáš, je to prostě rituál, k snídaní portské, barvičky a pohodička. Mám také skvělého muže, který mi občas 'připomene', že nemám rtěnku nebo lak.. je to takové hezky dojemné :)
    Odličovací olej jsem přelila a zabalila pro jistotu asi do tří pytlíků, všechno přežil a opravdu se mi na dovolené hodil.
    Přírodní opalováky bohužel neporadím, jsem na tom úplně stejně jako ty. Jak jsem psala výše, roky používam sundance, nevadil mi ani garnier a letos jsem vyzkoušela daylong spf50. Nezkoušela jsi na obličej dát normalní opalovák? Rozdíl ve složení jsem nikdy nenašla a myslím si, že opalovák na obličej je jen šikovný marketingový tah. Teď vlastně ani nevím, jestli ten daylong, co mám je na obličej... hmm nechce se mi vstávat, v tom vedru, chápeš, šetřím každý pohyb :)
    Nějak jsem se rozepsala, snad to nevadí. Užívej léta.
    tatana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já si už nedokážu představit, že bych si třeba nestínovala oči! samozřejmě, když jsem celý víkend doma, tak nechám pleť dýchat, ať si odpočine, ale jinak se každé ráno maluju do práce a pokaždé jinak, abych využila všechny malovátka, co mám, navíc mi přijde, že se tak člověk může hodně vyřádit, objevovat nové barvy, styly a měnit tak vzhled ;) někdy to nevyjde, někdy jo, a to pak mám o to větší radost ;)

      s odličovacím olejem jsem se už poučila a příště ho beru, i kdybych ho měla omotávat a obalovat na desetkrát :D ... taky si myslím, že opalovák na obličej je to samé, jako na celé tělo, jen v jiné lahvičce :D zkoušela jsem pak dávat ten Sundance, ale už jsem měla pupence vyskákané, takže neposoudím, jestli by nadělal stejnou paseku nebo ne, nakonec to dopadlo tak, že jsem obličej raději nemazala ničím a byl klid :D

      vůbec nevadí, že ses rozepsala, já jsem ráda za každý komentář, čím delší a nadupanější informacemi, tím lepší! ;) taky přeju krásné léto, teď už se aspoň zase dá fungovat, když se nám tak hezky ochladilo ;)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za hezký komentář! :)